Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit South Bank, Verenigd Koninkrijk van Roos Stam - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit South Bank, Verenigd Koninkrijk van Roos Stam - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, South Bank

Toen ik twee weken terug in Airlie Beach aan kwam wist ik al gelijk, dit vind ik niets! Mijn hostel was een beetje vreemd. Een groot gebouw met kamers, winkels, overal restaurantjes en vervelende Spaanse kamergenoten. Er was geen living area dus lastig om contact te maken met andere backpackers. Ik had die avond afgesproken met René die ik vanuit Cairns kende, en had dus niemand nodig ;). Ook gingen Ruth en Elias, die ik ook kende vanuit Cairns met me mee. Zij gingen eigelijk overal heen waar ik ook heen ging...
Vanuit Airlie Beach vertrok ik met de s.v Whitehaven richting de Whitsundays. De eerste dag zijn we een stuk wezen zeilen tot de lunch. Toen mochten we een tijdje snorkelen, maar de Reef was helaas lang niet zo mooi als in Cairns. De rest van de dag een beetje in de zon gelegen en 's avonds borrelen met de crewleden, een Canadese jongen en een Australisch meisje. De rest was al naar bed. De volgende dag gingen we eindelijk naar Whitehaven beach en wie kwamen daar ook aan.. Ruth en Elias weer (ze volgen me echt!). Ze waren blij me te zien, want ze namen toch niet dezelfde bus als ik zondag (yes!!). Op Whitehaven moesten we naar een look out lopen en daar bracht ons het geweldig, mooie uitzicht van Whitehaven beach. Wat is dat mooi zeg! We waren heel gelukkig met het weer, want de afgelopen dagen was het heel erg bewolkt en had het zelfs geregend. Dit was echt de toppunt van mijn zeiltocht. De rest van de dag hebben we gechild op het strand, waar het zand zo fijn en wit was. De rest van de zeiltocht hebben we gezwommen en gesnorkeld op verschillende plek en gekajakted (fail!). Op zondagavond, de dag waarop we terugkwamen was er een afterparty in een van de barren in Airlie. Er waren wel 6 mensen van de 18, waaronder ik natuurlijk ;) De afterparty was zo gezellig dat ik bijna spijt kreeg dat ik maar tot 23.00 uur kon blijven omdat ik ervoor had gekozen om zondagnacht de bus te nemen richting Agnes Water in plaats van maandagnacht omdat ik Airlie zo geweldig vond en de gezellige Spaanse meiden nog steeds in mijn kamer waren.
Na een paar dagen gechild te hebben in Agnes Water op mijn surfles na, wat echt super leuk was! Was het tijd om richting Rainbow Beach te gaan om naar Fraser Island (het grootste zandeiland ter wereld) te vertrekken.

Fraser was echt te gek!! Op de Ferry werd ik uit het niets omhelst, wat best gek is. Dus totaal verbaast draaide ik me om en was het Marina waar ik morgenavond bij ga logeren in Surfers Paradise, super toevallig en leuk! De eerste dag was het niet echt mooi weer en waren er zelfs af en toe een paar buien. De volgende dag was veel beter en hebben we zoveel gezien. We moesten als krokodillen door Eli Creek zwemmen, op de foto met schip wrak, zwemmen in de champagne pools, klimmen naar Indian head en zwemmen met schildpadden. De tourguide was echt geweldig! Super enthousiast en sprak vol passie of Kari zoals hij Fraser Island noemde. Hij noemde het liever zo vanwege de geschiedenis van het eiland. Nieuwsgierig? Zoek maar even op of vraag het me later ;) Ook had hij van zijn eigen geld Tim Tams voor ons gekocht als dessert. De Australië kenner weet wel wat dat is, een goddelijk chocolade koekje :) De laatste dag nam de tourguide ons mee naar Lake McKenzie, wat een prachtige plek! Oja en voor degene die zich afvraagt of ik nog heb gereden op het eiland.. Ja, en dat was geen succes. I am a right hand driver.. ;)

  • 18 Mei 2014 - 09:53

    Marjon:

    Roos, wat een heerlijk verhaal weer!! Wat ben je aan het genieten! En de tim tam koekjes, oohh dat zijn echt de lekkerste koekjes op aarde! Heb je er al thee door gedronken?
    Hier hebben we dit weekend gelukkig ook mooi weer, dat maakt ons allemaal wat blijer:)

    Enjoy your next adventure!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, South Bank

Australië!!!

...

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2014

Laidback Australië

25 Mei 2014

Brisvegas

18 Mei 2014

Op een onbewoond eiland

06 Mei 2014

Tropisch Cairns

26 April 2014

Australia and nature
Roos

Actief sinds 20 Maart 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 3942

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 13 Augustus 2014

Australië!!!

Landen bezocht: