Van Amsterdam naar Hongkong, van Hongkong naar Mel - Reisverslag uit Gillen, Australië van Roos Stam - WaarBenJij.nu Van Amsterdam naar Hongkong, van Hongkong naar Mel - Reisverslag uit Gillen, Australië van Roos Stam - WaarBenJij.nu

Van Amsterdam naar Hongkong, van Hongkong naar Mel

Blijf op de hoogte en volg Roos

08 April 2014 | Australië, Gillen

Ik schrijf dit stuk nu vanuit het vliegtuig richting Alice Springs, op de eerste reis met extra ruimte. De grond steward vroeg of ik dat wilde. Alleen als het gratis zei ik, want hé ik blijf een backpacker en het leven in Australië is al duur genoeg. Ik ga in Alice Springs een desert tour doen richting Adelaide en daarna de Great Ocean Road naar Melbourne.

De eerste dagen in Australië moest ik vooral heel erg wennen. Alles was nieuw en vreemd. Het was een gek idee dat ik totaal geen idee heb wat ik elke dag ging doen, laat staan de aankomende dagen en maanden. Ook aan het tijdsverschil moest ik wennen. Elke dag vroeg wakker worden is echt niets voor mij.

Melbourne is echt een heel relaxte stad. Gelukkig had ik een leuke kamergenoot uit Zweden (Jessica) die ook net in Australië is met wie ik veel kon doen en praten over hoe de aankomende maanden gaan worden. De eerste paar dagen in Melbourne waren heel Chill. Vooral omdat de stad heel relaxed is en de mensen ook, maar ik kijk er nu toch wel naar uit om meer van het land en de natuurlijk te zien, want die fotocamera hebben we niet voor niets mee ;) Ik heb in Melbourne niet heel veel interessants gedaan. Ik ben met twee andere meiden naar de 88ste verdieping van de Eureka Tower geweest waar je overzicht van heel Melbourne hebt en ben ik een dag naar het strand geweest (St. Kilda) in Melbourne.

Wanneer ik terug ben in Melbourne over ongeveer 10 dagen hoop ik een nieuw verhaal te kunnen schrijven over Alice Springs en de Great Ocean Road. Misschien dat ik ben gebeten door een spin of slang, want leven daar in de outback (eng!!!) en ben ik er niet meer, dan wil ik jullie allemaal bedanken voor mijn feestje want dat was echt top!! Heb echt onwijs genoten en was super verrast. Als ik jullie nu heb bang gemaakt over de spinnen en slangen. Het moet vast wel goed komen, want het is een georganiseerde reis en het is natuurlijk niet goed voor hun reputatie als er iemand niet meer terug komt uit de woestijn ;)

Cheers!!!

  • 08 April 2014 - 13:59

    Sjoerd:

    Schatje!Leuk om te lezen!
    Ik word er meteen enthausiast van al die te gekke plekken die jij gaat zien en ontdekken, en waar ik ook ben geweest. Wil meteen weer terug :-)

    Geniet er van, No worries! :) x

  • 08 April 2014 - 14:44

    Jordy:

    Rose Gelukkig alles in orde! Lijkt me ook spannend allemaal, maar komt goed:), je kunt altijd nog de 'Help Roos Australie door'-foundation oprichten :) Kijk uit naar de foto's!

  • 08 April 2014 - 16:39

    Anita Stam:

    Hoi Roos.
    Leuk om je op deze manier te volgen, doe voorzichtig
    en vooral genieten.
    Gr.Anita

  • 08 April 2014 - 17:21

    Truus Stam:

    Hai Roosje.. Wat spannend allemaal , ga je volgen ,leuk verslag!


  • 08 April 2014 - 17:22

    Marjon:

    Roos!!!

    Heb precies hetzelfde gevoel als Sjoerd!! Zo onwijs gaaf dat je daar zit! Relaxed en toch gespannen! Desert is echt gaaf om te zien. Onwijs veel plezier!!!! Ben benieuwd naar je verhaal als je terugkomt!

  • 08 April 2014 - 17:44

    Ellen:

    Hey Roos, wat zal je toch veel meemaken!
    Geniet ervan, doe voorzichtig, en vooral veel plezier.

  • 08 April 2014 - 17:59

    Ash:

    Roos! Mooi en leuk stuk om te lezen! Ik vond het feestje gezellig en ben benieuwd naar je verhalen. Geniet ervan! x

  • 08 April 2014 - 22:12

    Monique:

    Leuk om te lezen hoe het gaat. Logisch dat je moet wennen. Maar jij gaat echt je draai wel vinden. Nu een mooie trip in het vooruit zicht. Veel plezier! We wachten met veel plezier op je volgende verslag. XXX

  • 09 April 2014 - 15:47

    Ria:

    He Roos,leuk om je eerste verslag te lezen. Heel veel plezier en geniet !.Groetjes van je vriendin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gillen

Australië!!!

...

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2014

Laidback Australië

25 Mei 2014

Brisvegas

18 Mei 2014

Op een onbewoond eiland

06 Mei 2014

Tropisch Cairns

26 April 2014

Australia and nature
Roos

Actief sinds 20 Maart 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 3940

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 13 Augustus 2014

Australië!!!

Landen bezocht: